Maand van de Limburgse Film: elke dag 11 films in het Museumtheater

Samen met het Limburg Film Office presenteert het Limburgs Museum de Maand van de Limburgse Film. Dagelijks tussen 11:30 en 16:30 uur vinden er doorlopend filmvoorstellingen plaats in het Museumtheater. Documentaires, maar ook drama en komedie. Van de docu van Ruud Lenssen over het dementie- en mantelzorgtraject van zijn ouders (Wei) tot de komedie van Lucas Camps die tot leven komt en de zaal de stuipen op het lijf jaagt (Wall #4).

Filmprovincie
Dat Limburg een echte filmprovincie is, blijkt niet alleen uit het rijke filmarchief van het Limburgs Museum. Zo stapelen de Gouden Kalveren voor nieuwe Limburgse filmmakers zich op en laat het Limburg Film Festival al zeven edities lang zien hoeveel er elk jaar weer aan nieuwe producties te genieten valt. Talentontwikkelingsprogramma’s van CineSud leveren daarnaast jaarlijks vele talentvolle filmmakers en mooie producties af en het Limburg Film Office ondersteunt met succes Limburgse makers en verhalen om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.

Dagelijks 11 films
De Maand van de Limburgse Film, van 26 april tot en met 22 mei 2022, bundelt het verrassende en het beste uit de Limburgse film. De Maand start direct na het Limburg Film Festival 2022, dat van 21 tot en met 24 april 2022 plaatsvindt in het Limburgs Museum, De Maaspoort Theater & Events en Filmtheater De Nieuwe Scène. Gedurende die maand zijn dagelijks tussen 11:30 en 16:30 uur 11 films te zien in het Museumtheater van het Limburgs Museum. Kijk voor de actuele tijden hier.

Kaarten
Entree voor de filmvoorstellingen zit inbegrepen bij de entreeprijs voor het museum. Tickets voor het Limburgs Museum inclusief de filmvoorstellingen zijn verkrijgbaar in de webshop.

Programma
Het complete dagelijkse programma van de Maand van de Limburgse Film is te vinden via deze link.