Een kinderfeestje voor wie niet zo vaak feest viert

Samen met de Jacques en Ellen Scheuten Foundation biedt het Limburgs Museum Feest! aan iedereen. Twintig kinderen voor wie feestvieren niet vanzelfsprekend is, morgen hun verjaardag in het Limburgs Museum komen vieren. Samen met hun vriendjes en vriendinnetjes. De kinderfeestjes-arrangementen worden aangeboden door de Jacques en Ellen Scheuten Foundation, die een mooie bijdrage leverde aan de tentoonstelling.

Twintig kinderfeestjes
De nieuwe familietentoonstelling Feest! is de perfecte plek om een kinderfeestje te vieren. Een feest in een feest, vol spelelementen en plezier. Maar niet alle gezinnen kunnen elk jaar een feestje betalen. Daarom nemen de Jacques en Ellen Scheuten Foundation en het Limburgs Museum de komende vier jaren de kosten van twintig kinderfeestjes voor hun rekening: tot en met 2027 vieren elk jaar vijf kinderen hun kinderfeestje in het museum.

Feest!-feestjes
De jarigen zijn met hun vriendjes en vriendinnetjes van harte welkom voor een speciaal Feest!-feestje. Dat is een kinderfeest-arrangement met cupcakes, pizza’s/poffertjes én een bezoek aan de interactieve familietentoonstelling Feest!. De feestjes worden gratis aangeboden dankzij de steun van de Jacques en Ellen Scheuten Foundation.

Scheuten Foundation
“Onze splinternieuwe tentoonstelling Feest! laat heel mooi zien hoe we in Limburg feestvieren, en wat dat zegt over wie we zijn,” zegt directeur Bert Mennings van het Limburgs Museum. “Tegelijkertijd zijn er ook in Limburg genoeg gezinnen voor wie feestvieren soms te duur is. Voor die kinderen willen wij graag wat doen.” De Jacques en Ellen Scheuten Foundation zet zich o.a. in voor kunst en cultuur in de gemeente Venlo. Maar ook voor sociale verbinding, zoals in dit geval. Om gezinnen te vinden die in aanmerking komen voor deze actie, werkt het Limburgs Museum samen met de stichting 1 Klein Gebaar.

Zelf een Feest!-feestje?
Het Limburgs Museum in Venlo viert feest! De nieuwe familietentoonstelling Feest! is de perfecte smoes om je verjaardagsfeestje in het Limburgs Museum te houden. We ontvangen je met je vriendjes en vriendinnetjes in het Museumcafé: cupcakes en ranja! Daarna ga je naar Feest!, de tentoonstelling die vol staat met spellen en doe-dingen. Dans in de silent disco, schiet bölkes aaf of ontwerp je eigen ramadanlamp. En leer spelenderwijs van alles over de manieren waarop we in Limburg al eeuwen feestvieren. Genoeg gezien? Dan zijn er pizza’s of poffertjes in het Museumcafé. Meer lezen of reserveren kan via deze link.