Beroepen van vroeger en nu

Gehele schooljaar
Vandaag zijn wij geopend
van 11:00 tot 17:00.

Inhoud les

Ga aan de slag met beroepen van toen en nu. Kinderen leren over zeven verschillende beroepen van toen en nu en gaan zelf aan de slag met de werkzaamheden: de jager, de timmerman, de bakker, de pottenbakker, de schoenmaker, de kleermaker en de bouwvakker.

Kinderen werken in groepjes, waarvoor begeleiding per groepje noodzakelijk is.

Kennismaken met beroepen van vroeger en nu
Voor wie
Groep 1 t/m 4
Gehele schooljaar, dinsdag t/m vrijdag 9:00 - 17:00 uur
120 minuten
Kosten
€ 4,- per leerling, € 50,- per museumles (max. 1 klas per museumles; begeleiders zijn gratis)
Bijzonderheden
Leerlingen werken in groepjes. Begeleiding per groepje is noodzakelijk.
Lunch halfuurtje!
Voor of na de museumles kun je ook gebruikmaken van het Atelier om samen met de kinderen te lunchen. Voor slechts € 15,- staat de ruimte een half uur tot je beschikking zodat de groep zijn eigen meegebrachte lunch kan opeten. De kosten zijn inclusief ranja voor de kinderen en een kan koffie/thee voor de begeleiders. Let op: eten en drinken tijdens een museumbezoek is alleen mogelijk met een gereserveerd lunch halfuurtje.