Bezoek het Limburgs Museum Online

Helaas zal het Limburgs Museum tot en met 25 mei 2021 gesloten zijn in verband met de maatregelen rondom het coronavirus. Gelukkig kun je een groot gedeelte van onze collectie ook online bekijken. Klik hier!

Veelgestelde vragen

Op deze pagina beantwoorden we de meestgestelde vragen.

Wat zijn de openingstijden en prijzen?
Voor de openingstijden en prijzen kunt u kijken op deze pagina

Waarom worden er tijdslots ingezet?
Om musea weer veilig open te laten gaan vanaf 1 juni 2020 is er door de Museumvereniging een protocol geschreven naar de richtlijnen van de RIVM. Als Limburgs Museum hanteren we deze richtlijnen. Dit betekent dat we moeten weten wie er op welk moment in het museum is en dat we de hoeveelheid bezoekers in het museum dienen te reguleren. Voor uw veiligheid en de veiligheid van onze medewerkers verzoeken we iedereen een ticket met tijdslot te reserveren.

Welke maatregelen treft het Limburgs Museum nog meer? En wat wordt er van mij als bezoeker verwacht?
Voor een volledig overzicht van de getroffen maatregelen verwijzen wij u graag naar deze pagina.

Ik wil graag een groepsreservering maken, kan dat?
Het is vanaf heden weer mogelijk om museumlessen te reserveren voor het schooljaar 2020/2021. Uiteraard houden we hierbij rekening met de veiligheidsmaatregelen rondom het coronavirus. Het is tot nader order helaas nog niet mogelijk om een ander (groeps)arrangement te reserveren.

Ik heb mijn tijdslot gemist, kan ik nog naar binnen?
Het tijdslot betreft de starttijd waarop u het museum in kunt. Er zit geen maximum aan hoe lang u in het museum mag verblijven. Na het verstrijken van uw tijdslot, oftewel uw starttijd, mag u dus ook nog het museum bezoeken.

Ik ben al in het bezit van een e-ticket, entreekaart of vrijkaart zonder tijdslot. Moet ik dan alsnog reserveren?
Ja, u kunt dan voor de optie 'Overig' kiezen in de webshop. Let op: neem uw eerder aangekochte of verkregen e-ticket, entreekaart of vrijkaart zonder tijdslot wel mee naar het museum. Dit is uw toegangsbewijs in combinatie met het e-ticket van uw tijdslot.

Tot wanneer kan ik een e-ticket kopen?
U kunt op elk gewenst moment, vóór de start van het tijdslot, een e-ticket kopen. Mits er nog e-tickets beschikbaar zijn.  

Ik heb een Museumkaart, moet ik dan alsnog een e-ticket met tijdslot bestellen?
Ja, we verzoeken élke bezoeker van het museum een tijdslot te reserveren. Vergeet niet uw Museumkaart mee te nemen. Deze moet gescand worden bij de balie.
Dit geldt ook voor bezoekers met een Vriendenpas van het Limburgs Museum, een ICOM-kaart, een CJP-pas of een gratis entreekaart als Businessclublid.

De e-tickets op mijn gewenste datum zijn uitverkocht. Wat nu?
Helaas is het dan niet mogelijk om het museum op dat tijdstip te bezoeken. Mocht iemand een e-ticket annuleren dan komt het ticket weer vrij in de webshop.  

Kan ik het Museumcafé ook bezoeken zonder e-ticket?
Ja, het Museumcafé is ook te bezoeken voor mensen zonder ticket voor het museum. U dient rekening te houden met het maximale aantal gasten. Daarnaast vragen we u om - volgens de richtlijnen van het RIVM - uw contactgegevens bij ons achter te laten.

Op de dag van mijn geplande bezoek heb ik gezondheidsklachten. Kan ik mijn ticket omboeken?
Restitutie van uw tickets is niet mogelijk. Wel kunt u een nieuw ticket kopen in onze webshop en uw eerdere gekochte ticket via ons laten crediteren. U kunt dit doen met het crediteringsformulier dat u hier kunt downloaden.

Waar kan ik terecht met vragen over mijn e-ticket of het aankopen van een e-ticket?
Het kantoor van het Limburgs Museum is telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00-17.00 uur en zaterdag en zondag van 11.00-17.00 uur.
Voor vragen met betrekking tot e-tickets staan we u graag te woord van dinsdag t/m zondag tussen 11.00-17.00 uur.
Tel: 077 352 2112
E-mail: info@limburgsmuseum.nl