Ons Limburgs Museum

We zijn live! Op donderdag 16 maart 2023 vond de lancering plaats van het multimediale verhalenplatform Ons Limburgs Museum. Deze kun je hieronder terugkijken. Tijdens de half uur durende livesessie nemen we je mee in het verhaal achter Ons Limburgs Museum en de functionaliteiten van het platform.

Een levende feed vol verhalen voor en door Limburgers: dat is Ons Limburgs Museum. Via smartphone, tablet of desktop swipen bezoekers door content vol video, foto, audio en tekst. Dit multimediale platform brengt losse verhalen samen, geeft ze context en vormt zo het culturele geheugen van de provincie. Ons Limburgs Museum laat zien waarom Limburg vooroploopt in de digitalisering van erfgoed. Ons Limburgs Museum: Van ós. Voor iedereen.

Denk groot, start klein en groei slim
Ons Limburgs Museum verzamelt verhalen bij Limburgers, uit de eigen collectie, bij Limburgse archieven, uit de media, zoals bij omroep L1, en bij partnerinstellingen. Met Ons Limburgs Museum zetten we nu samen met al onze partners de volgende stap. We denken groot, starten klein en groeien slim.

Laat je verrassen en inspireren, of stuur ons jouw verhalen over Limburg, op ons.limburgsmuseum.nl.

Ons Limburgs Museum wordt mede mogelijk gemaakt door Provincie LimburgCultuurloket DigitALLMondriaanfondsNetwerk Digitaal Erfgoed (NDE) en PPO.