Limburgs Museum wordt sportschool!

Zumba en yoga tussen de resten van de oude Limburgse beschaving van vóór corona. Woensdag kan het, tussen 11:00 en 13:15 uur. Want voor één dag verandert het Limburgs Museum in een sportschool. Kom werken aan je lijf in een omgeving die je geest traint!

Nog altijd blijven de deuren van musea gesloten. Winkelstraten, meubelboulevards en sportscholen stromen vol, maar een museum mag geen gasten ontvangen. Daarom sluit het Limburgs Museum nu aan bij de landelijke actie van de Museumvereniging, genaamd De Museum Gym. Met de actie hopen de musea het kabinet aan te sporen de cultuursector snel te openen. Het Limburgs Museum wordt eenmalig even een sportschool.

“Er is geen logische reden om musea gesloten te houden. Iedereen kan hier veilig op bezoek komen. We werken onder andere met tijdsloten en kunnen zo de drukte onder controle houden en de 1.5 meter afstand waarborgen. Dat werkt heel erg goed, je hebt hier minder last van drukte dan in een supermarkt.” Bert Mennings, directeur Limburgs Museum

Zumba en bootcamp
Op woensdag 19 januari start er om 11:00 uur een zumba-les en om 12:30 uur een yoga-les. In de tentoonstelling Limburg ontstaat… steeds opnieuw is plek voor 12 culturele zumbasporters en 12 cultuurliefhebbende yogi’s. De lessen duren elk 45 minuten en worden gegeven door professionele instructeurs. Klik hier voor meer informatie of om je aan te melden.