Limburgs Museum bedankt alle 40.000 Limburgse zorgmedewerkers

Met het hele gezin gratis naar museum!

‘Bedankt, zorgmedewerkers!’ Het Limburgs Museum riep het al toen corona nog in volle hevigheid heerste. Nu het weer kan, maakt het museum die woorden ook waar. Met een cadeau: iedere zorgmedewerker in Limburg krijgt met het hele gezin gratis toegang tot het museum. Het eerste cadeauticket is op woensdag 11 mei feestelijk uitgereikt aan Wouter Prevos, verpleegkundige geriatrische revalidatiezorg van Zuyderland.

Dankbaar
De coronaperiode heeft er stevig ingehakt. In alle geledingen van de samenleving. In de culturele wereld, in het onderwijs, maar vooral toch in de zorg. De grote inzet van zorgmedewerkers leverde brede waardering op. En soms zelfs applaus. “Die waardering is mooi en nu kunnen we ook iets terugdoen,” zegt directeur Bert Mennings van het Limburgs Museum. “We willen graag namens de medewerkers en partners onze dankbaarheid tonen. Naar al die zorgmedewerkers die Limburg door de pandemie hebben geholpen.”

Gratis gezinskaart
En dus ligt er voor elke zorgmedewerker een gratis gezinskaart klaar voor de nieuwe tentoonstelling Oevers vol Romeinen. Die opent op 20 mei en is tot en met 4 september 2022 te zien. Zorgmedewerkers kunnen hun gratis tickets nu al reserveren via de online ticketshop van het Limburgs Museum.

Oevers vol Romeinen
Oevers vol Romeinen is een interactief uitje voor het hele gezin. Het Limburgs Museum werkte ervoor samen met het Rijksmuseum van Oudheden in Leiden. De grote tentoonstelling biedt een verrassende, nieuwe kijk op ons eigen Romeinse verleden. Voor het eerst wordt het verhaal van de bewoners van de Romeinse grensstreek en het Limburgse achterland verteld. Ook het resultaat van nieuw onderzoek naar de beroemde Romeinse Villa Voerendaal wordt gepresenteerd. Dat omvangrijke onderzoek is de afgelopen jaren uitgevoerd in opdracht van het Limburgs Museum en de Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed.

Feestelijke uitreiking
De eerste gratis gezinskaart is op woensdag 11 mei om 14:30 uur door museumdirecteur Bert Mennings feestelijk uitgereikt aan een medewerker van zorginstelling Zuyderland in Sittard-Geleen. Dit cadeau wordt mede mogelijk gemaakt door onze partners: de Rabobanken Limburg, VieAmi en de Businessclub van het Limburgs Museum. In aanmerking komen alle medewerkers van ziekenhuizen, verzorgingshuizen, GGD, huisartsenpraktijken, thuiszorgorganisaties en andere zorginstellingen.