Jaarlijks 250.000 euro voor Limburgs Museum in Venlo van Vriendenloterij

Goed nieuws voor het Limburgs Museum! Het museum ontvangt vanaf 2024 een structurele bijdrage van 250.000 euro per jaar namens de deelnemers van de VriendenLoterij. Directeur Bert Mennings werd vanmiddag verrast met het nieuws door VriendenLoterij-ambassadeur Jamai Loman. ‘Fantastisch nieuws,’ noemt Mennings het. ‘Met deze bijdrage zetten we een volgende stap om de ambities van het Limburgs Museum voor Limburg te realiseren met onze partners, de Provincie Limburg, Gemeente Venlo en de Vriendenloterij.”

Het draagvlak voor het Limburgs Museum in de Provinciale en de Gedeputeerde Staten is groot. Samen willen we de volgende stap zetten om de ambities voor cultuur en erfgoed voor een ieder in Limburg te realiseren.

Reactie Vriendenloterij
Jonne Arnoldussen, managing director VriendenLoterij: ‘Het Limburgs Museum is een inspirerende plek voor mensen uit Limburg én daarbuiten. Het museum vertelt de geschiedenis van de provincie op een originele manier en is hierdoor leuk voor jong en oud. We zijn er trots op dat we het Limburgs Museum dankzij onze deelnemers nu voor meerdere jaren kunnen steunen en kijken uit naar alle mooie tentoonstellingen en activiteiten die het museum de komende jaren kan realiseren met behulp van deze steun!’

Limburgs Museum
Het Limburgs Museum verzamelt, toont en vertelt verhalen van Limburg. Dat doet het museum met zijn drie musea strategie waarmee het Limburgs Museum zowel in Venlo, op locatie in geheel Limburg en online wereldwijd via ons.limburgsmuseum.nl bezoekers met het Limburgs cultureel erfgoed in aanraking brengt.

Jaarlijks 500.000 extra naar cultuur in Limburg
Naast het Limburgs Museum, is ook het Discovery Museum in Kerkrade verrast met een jaarlijkse bijdrage van 250.000 euro. In totaal gaat daarmee jaarlijks 500.000 euro extra naar cultuur in Limburg. Met deze verhoogde bijdrage aan twee prachtige Limburgse musea, geeft de VriendenLoterij een financiële impuls aan het museale landschap in Zuid-Nederland.

143,5 miljoen euro voor cultuur, welzijn en sport
De VriendenLoterij viert wat het leven mooi maakt: onze verbondenheid met anderen en met onze kunst en cultuur. Dankzij de 1,3 miljoen deelnemers kon de VriendenLoterij over 2023 opgeteld een bedrag van € 143,5 miljoen schenken aan 60 culturele partners en ruim 3.700 goede doelen, clubs en verenigingen.

Jaarlijks 250.000 euro voor Limburgs Museum in Venlo van Vriendenloterij