Internationale Design Award voor Limburgs Museum

Total Design wint ‘Graphic Design of the Year’

Bij de jaarlijkse International Design Awards (IDA) is grafisch design bureau Total Design acht keer in de prijzen gevallen. Met drie gouden en vier zilveren bekroningen en de ‘Graphic Design of the Year’ Award is TD dit jaar de grote winnaar. De IDA zijn in 2007 in het leven geroepen om uitzonderlijke ontwerpers en hun designs wereldwijd te erkennen en promoten.

Vooral het werk voor het Limburgs Museum viel op met drie keer goud en de prestigieuze ‘Graphic Design of the Year’- toekenning. De huisstijl van het museum viel in de prijzen in de categorieën Multimedia-website Design, Multimedia-Interface design en Print-Logo’s, Trademarks & Symbols. Daarnaast werd werk voor de Vrije Universiteit Amsterdam, ProRail en Sanquin bekroond.

Van ós. Voor iedereen
Begin 2022 werd de vernieuwde huisstijl van het Limburgs Museum gepresenteerd. Met name het logo valt direct op. Dat geeft de dynamiek – de schwung – van de Maas weer, de rivier die onze provincie letterlijk verbindt met de rest van de wereld. En die, net als het Limburgs Museum, altijd in beweging is. Onder alle uitingen van het Limburgs Museum staat het motto: Van ós. Voor iedereen. Hiermee verbindt het Limburgs Museum de cultuurhistorie met iedereen die daar belangstelling voor heeft. De Limburgse gastvrijheid wordt gecombineerd met inspirerende tentoonstellingen die aanzetten tot interactie en dialoog.

Bert Mennings, directeur Limburgs Museum: “Total Design is er in geslaagd de identiteit van het Limburgs Museum te vatten in een uitgesproken nieuwe branding met een sterk onderscheidend karakter. We zijn enorm trots op de erkenning die zij nu krijgen voor het werk dat zij voor ons gedaan hebben.”

Koen de Groot, CEO Total Design; “Deze manier van winnen maakt trots en geeft aan dat we, in het jaar van ons 60-jarig bestaan, in de breedte vooruitstrevend werk maken. Er is werk voor logo’s, trademarks, interfaces, identity, UX, mobiel, websites, interieur en wayfinding en employer branding in de prijzen gevallen. Dat betekent dus ook dat er TD-ers met veel commitment van vele verschillende teams bij betrokken zijn geweest. En uiteraard delen we deze credits graag met onze klanten, zij hebben gedurfde keuzes gemaakt. En die blijken zich uit te betalen”.

Lees meer via de website van de International Design Awards.