Met vidaXL op pad in heel Europa

Vanaf vandaag kun je ze in Nederland en de rest van Europa tegenkomen: vrachtwagens van vidaXL voorzien van de nieuwe huisstijl van het Limburgs Museum. Wethouder cultuur Marij Pollux van de gemeente Venlo onthulde de vrachtwagens gistermiddag  voor het Limburgs Museum. De rijdende museumlogo’s zijn het resultaat van de samenwerking tussen het museum en online warenhuis vidaXL.

Oevers vol RomeinenOp de vrachtwagens is ook een gigantisch Romeins masker te zien. Dit masker maakt deel uit van de interactieve familietentoonstelling Oevers vol Romeinen die vanaf 20 mei te beleven is in het Limburgs Museum. In Oevers vol Romeinen ontdek je hoe de Romeinen zo’n tweeduizend jaar geleden woonden, speelden en vochten langs de rivieren Maas en Rijn.

Nieuwe samenwerkingOnline warenhuis vidaXL is een Venloos bedrijf dat actief is in 32 landen. Om die band met de Limburgse omgeving te onderstrepen, heeft het bedrijf de samenwerking gezocht met het Limburgs Museum. De vrachtwagens met museumlogo’s zijn een eerste uiting van dat partnerschap. “Mooi dat grote Limburgse bedrijven willen laten zien waar ze vandaan komen,” zegt directeur Bert Mennings van het Limburgs Museum over die samenwerking. “En voor ons is het een leuke manier om onze naamsbekendheid buiten de provincie en buiten de landsgrenzen te vergroten.”

Verbonden met LimburgvidaXL staat voor een duurzame samenwerking met de regio. “We hebben miljoenen klanten wereldwijd, maar vinden het net zo belangrijk om de plek waar we vandaan komen trouw te blijven. We hebben veel te danken aan de regio Venlo en aan al onze medewerkers die hier vandaan komen. Daarom doen we graag wat terug. De samenwerking met het Limburgs Museum is daar een mooie uitwerking van”, aldus Jasper Heesakkers van vidaXL.