Gratis feestweekend op 17 en 18 juli!

Gratis toegang én een familiefestival: op zaterdag 17 en zondag 18 juli viert het Limburgs Museum een vernieuwd museum. Naast alle tentoonstellingen zijn er optredens en valt er zeker voor jonge bezoekers van alles te beleven rond de tentoonstellingen Zilveren Camera en Machtige Maas.

Het Limburgs Museum gebruikte de coronasluiting om het museumgebouw en de omgeving flink te vertimmeren. “We zijn trots op ons nieuwe uiterlijk, op ons nieuwe Museumcafé, en natuurlijk op Ut Tankstation waar je sinds kort heerlijk op het terras in het groen kunt genieten van een ijsje,” zegt directeur Bert Mennings. “Maar we zijn vooral gewoon heel blij dat we eindelijk weer gasten langs onze prachtige tentoonstellingen kunnen leiden.”

Reserveer je gratis tickets
Op 17 en 18 juli is de toegang voor iedereen gratis. Wel even een (gratis) kaartje reserveren via de webshopHoe doe je dat?

• Selecteer Entreebewijs Limburgs Museum vóór 3 okt 2021
  • Kies je gewenste datum (17 of 18 juli)
  • Klik op je gewenste aankomsttijd
  • Kies vervolgens voor de gratis Overig-tickets en selecteer je gewenste aantal
  • Rond je bestelling af en laat je gereserveerde tickets tijdens het feestweekend scannen aan de balie

Reserveer je gratis tickets nu in onze webshop via bovenstaand stappenplan!

Zelf kunst maken
Op zaterdag 17 juli geeft kunstenaar en cultuurcoach Rob Benders aan jonge bezoekers een workshop collages maken. Zoals de journalistieke foto’s in de tentoonstelling Zilveren Camera – de beste nieuwsfoto’s van het afgelopen jaar – allemaal gemaakt zijn in de coronaperiode en daar iets over zeggen, kunnen kinderen ook in één beeld laten zien wat ze allemaal hebben meegemaakt. Rob helpt bezoekertjes plaatjes, woorden en vormen te zoeken en een kunstcollage te maken.

Op zondag 18 juli komt ontwerper en ambachtelijk drukker Bart Heesen met kinderen vanaf vier jaar een drukplaat maken. Met foam, karton en een linopers maken kinderen hun eigen kunstwerk. Hoe ouder ze zijn, hoe meer ze het foam kunnen bewerken.

Spannend en interactief
Op beide dagen zijn er interactieve optredens. Zaterdag vermaakt Pink Lady het publiek. Marinho Peters, popmuzikant en muziekeducator, maakt zondag samen met bezoekertjes muziek.

Ook leuk: de tentoonstelling Machtige Maas heeft naast audiotours voor volwassenen nu een spannende audiotour voor kinderen.

Daarnaast wordt er in het familieweekend geschminkt en zijn er prijzen te verdienen met museumbingo. Families kunnen zich laten rondleiden door de geschiedenis van Limburg, ieder bezoekertje mag een eigen Maassteen beschilderen en er is, als klap op de vuurpijl: een gratis glaasje ranja!

Heel veel plezier gewenst!