Derde internationale design award voor Limburgs Museum

De nieuwe vormgeving rond het merk ‘Limburgs Museum’ is opnieuw internationaal in de prijzen gevallen. Dit keer deelde de prestigieuze German Design Awards gouden medailles uit: zowel in de categorie ‘Excellent Communications Design’ als ‘Brand Identity’. Eerder al werden ontwerpbureau Total Design en het Limburg Museum voor de nieuwe vormgeving onderscheiden met een Internationale Design Award (IDA) en een RedDot Design Award.

Lof van de jury
De jury van de German Design Award prees de wijze waarop Total Design het Limburgs Museum ‘als merk midden in de sociaal-culturele context plaatst’. De Maas als levensader van de provincie Limburg is volgens de jury ‘vakkundig geïntegreerd in het logo’. De energie en het enthousiasme van medewerkers zijn terug te vinden in het ontwerp. Bijvoorbeeld in de slogan ‘museum met schwung’, een concept dat naadloos aansluit op de ‘zorgvuldig ontworpen’ vormgeving. ‘Zo is er een nieuwe merkidentiteit gecreëerd die het karakter van het museum – ‘a place that touches and inspires people’ –  op een toegankelijke en effectieve manier communiceert’, oordeelt de jury. ‘

Trots op derde prijs
Directeur Bert Mennings van het Limburgs Museum is maar wat trots op de derde internationale designprijs. “Het laat zien dat wij ons als internationaal museum onderscheiden, ook met onze vormgeving en onze communicatie. Dit merk, dit verhaal, is precies wie wij zijn.” Daarvoor bedankt Mennings de ontwerpers van Total Design. “We feliciteren het hele team van Total Design, in het bijzonder Sieds de Boer en Edwin van Praet. Deze award is ‘van ós, voor iedereen’, precies zoals onze slogan zegt.”

German Design Award ‘Gold Medal’ voor branding en communicatie