50 Jaar Thielen wegens succes verlengd

De tentoonstelling ’50 Jaar Thielen – De ogen van de meester’ in het Limburgs Museum en de inleidende tentoonstelling ’50 Jaar Thielen – Schetsen en tekeningen’ in Museum van Bommel van Dam zullen vanwege succes langer te zien zijn. De belangstelling voor de schilderwerken en de schetsen van Evert Thielen is overweldigend – inmiddels staat de teller al op 50.000 bezoekers. Dit is een verzesvoudiging van de bezoekersaantallen ten opzichte van vorig jaar. Daarom hebben het Limburgs Museum en Museum van Bommel van Dam besloten de tentoonstelling te verlengen tot en met 10 juni.

De in Venlo geboren kunstenaar zegt overdonderd te zijn door het succes. ‘Dat de tentoonstelling verlengd wordt, is een prachtig verjaardagscadeau.’ Op 16 april wordt Thielen 65 jaar. Het Limburgs Museum viert dat met een feestweek. Van 15 tot en met 21 april is het museum gratis toegankelijk voor iedereen die op 16 april jarig is én voor iedereen die Evert of Thielen heet, op vertoon van een identiteitsbewijs. Ook Museum van Bommel van Dam viert dit feest mee.

Sinds 1 april zijn de openingstijden van het Limburgs Museum tijdelijk verruimd. Bovendien reserveren bezoekers timeslots: je bepaalt van tevoren van hoe laat tot hoe laat je de tentoonstelling wil bekijken. Zo zorgt het museum ervoor dat iedereen, ondanks de grote belangstelling, in alle rust van Thielens kunstwerken kan genieten. Timeslots zijn te reserveren via de webshop. Bij Museum van Bommel van Dam, waar de inleidende tentoonstelling 50 Jaar Thielen – Schetsen en tekeningen te zien is,  zijn geen timeslots van toepassing.