Het mysterie van Dame Voerendaal

Vandaag zijn wij geopend
van 11:00 tot 17:00.

Het mysterie van Dame Voerendaal

Het mysterie van Dame Voerendaal is een leuk puzzelspel voor in de klas.

Tijdens de Romeinse tijd woonde er een dame in Voerendaal. Met behulp van archeologen en experts gaat zij samen met de leerlingen op zoek naar informatie over de plek waar ze gewoond heeft, door archeologische voorwerpen te onderzoeken.

Als leraar krijg je een stapel vondstkaarten met bijbehorende uitleg. Bij elke vondstkaart hoort een oplossing en een bijbehorend filmpje. Wanneer alle opdrachten uitgevoerd zijn, ontdekt de klas het hele verhaal van dame Voerendaal.

Het spel is voor scholen verkrijgbaar voor € 10,- per stuk. Bestel het via een mail naar reserveringen@limburgsmuseum.nl. In onze Museumwinkel is het boek nu ook te koop voor € 29,95.

Doelen
Leren over je eigen erfgoed
Kennis nemen van alle materialen die gevonden zijn en de verhalen daarachter
Leren over de lange bewoningsgeschiedenis op de plek van Villa Voerendaal door verschillende tijdvakken
Gedeeltelijke informatie tot één heel verhaal weten te maken
Het verhaal van Villa Voerendaal omzetten in een creatief product
Praktische informatie
Het spel Het mysterie van Dame Voerendaal is een zelfstandige activiteit voor in de klas, onder leiding van de eigen docent.
Het digitaal materiaal blijft beschikbaar, dus de puzzel is jaarlijks herbruikbaar.
Reserveren
Bestel het spel door een e-mail te sturen naar reserveringen@limburgsmuseum.nl. Geef hierbij aan hoeveel spellen u wilt bestellen en met welke klas en hoeveel leerlingen u dit spel gaat spelen. Vermeld ook uw contactgegevens en de naam, postadres en factuuradres van de school. De speldoos wordt na betaling opgestuurd.
Materiaal
Speldoos met docentenhandleiding, 15 vondstkaarten, filmpjes en onderzoekskaarten.
€ 10,- excl. eventuele verzendkosten.