Nieuwe speurtocht: De kluis van SuperSint: Sint komt toch naar het Limburgs Museum

De afspraak is gemaakt: Sinterklaas komt tóch weer naar het Limburgs Museum! Vanaf november zal een speurtocht vol activiteiten museumbezoekertjes naar de kluis van Sint leiden. Wie kluis kraakt, lost het mysterie op en wordt zo een SuperKind. De tocht stimuleert taal, rekenen, lichamelijke en sociale vaardigheden en leert kinderen over de legendes rond Sinterklaas. Met De kluis van SuperSint vangt het Limburgs Museum het wegvallen van de razend populaire doe-expo Het avontuur van SuperSint op, die onlangs verloren ging bij een brand.

Brand
Even leek het erop dat kinderen voor het eerst in twintig jaar geen Sinterklaas-tentoonstelling in het Limburgs Museum konden bezoeken. Op 6 mei 2023 verwoestte een brand de opslagloods waar de speciaal voor het museum ontwikkelde tentoonstelling Het avontuur van SuperSint lag opgeslagen. Tijd om alles opnieuw te bouwen ontbreekt. Maar in overleg met de Sint zelf heeft het Limburgs Museum nu een nieuw concept ontwikkeld: De kluis van SuperSint. Een interactieve Sint-speurtocht door het museum. Wie kraakt de kluis van Sint en wordt een SuperKind?

Activiteiten
Voor De kluis van SuperSint zal het Limburgs Museum gevuld worden met activiteiten in Sinterklaassfeer. Net als bij de vertrouwde tentoonstellingen Pakhuis van Sinterklaas en Het avontuur van SuperSint kunnen kinderen zo spelenderwijs taal, rekenen en lichamelijke en sociale vaardigheden oefenen.