Nieuwe voorzitter Raad van Toezicht: Michiel Dijkman

Met trots kondigen we vandaag onze nieuwe voorzitter aan van de Raad van Toezicht: Michiel Dijkman. Michiel (38) kijkt ernaar uit om het Limburgs Museum te introduceren bij een breder publiek:

“Mijn ambitie is dat het Limburgs Museum de verhalen van Limburg niet alleen regionaal, maar ook landelijk en zelfs over de grens onder de aandacht gaat brengen. Essentieel is om de Limburgse geschiedenis en cultuur te linken aan maatschappelijke thema’s van vandaag, mooie voorbeelden hiervan zijn de tentoonstellingen de Prinsessen van Thorn en de roerige Maas. Een groter en diverser publiek gaan we bereiken via het Limburgs Museum in Venlo, het Limburgs Museum op Locatie én het gloednieuwe online platform Ons Limburgs Museum.”

Daarnaast willen wij vertrekkend voorzitter Wilma Delissen ontzettend bedanken voor haar jarenlange inzet en bijdrage aan de Raad van Toezicht en de ontwikkeling van het Limburgs Museum.

Bio: Michiel Dijkman groeide op in Kerkrade en studeerde internationale bedrijfskunde aan de Universiteit Maastricht. De afgelopen 15 jaar werkte hij in het internationale bedrijfsleven bij Rabobank, APG en Samsung. Momenteel is hij algemeen directeur van netwerkorganisatie Economic Board Utrecht en toezichthouder bij omroep NTR en Tobas Jeugdhulp. Michiel is getrouwd met Christine en ze hebben één zoon Floris. Leuk weetje: in 2011 was hij Sjtadsprins va Kirchroa. www.michieldijkman.nl.