Evert Thielen in een speciale TV Show op Reis

Op vrijdag 22 februari 2019 zendt AvroTros een speciale TV Show op Reis over Evert Thielen uit.

Presentator Ivo Niehe spreekt in deze aflevering uitgebreid met de kunstenaar en zijn familie, onder andere over de tentoonstelling 50 Jaar Thielen – De ogen van de meester. De reportage wordt uitgezonden om 21:30 uur op NPO 1 AvroTros.

Uitzending gemist? Kijk deze online terug via NPO Start.

Over 50 Jaar Thielen
Het Limburgs Museum en Museum van Bommel van Dam presenteren vanaf 3 februari 2019 kunst die je overrompelt: het betreft het werk van kunstenaar Evert Thielen (1954), die ter ere van zijn 50-jarig kunstenaarsjubileum terugkeert naar zijn geboordetestad Venlo. In het Limburgs Museum is in de tentoonstelling 50 Jaar Thielen – De ogen van de meester zijn complete oeuvre aan veelluiken te bewonderen: zes indrukwekkende giganten. Daarnaast zorgen 115 kleinere schilderwerken in de tentoonstelling voor een compleet beeld van het leven en werk van de kunstenaar. In Museum van Bommel van Dam zijn in de tentoonstelling 50 Jaar Thielen – Schetsen en tekeningen 75 voorstudies van zijn werken te bekijken. Nog nooit eerder was er zoveel werk van deze bekende en gewaardeerde kunstenaar bij elkaar gebracht.

Bron foto: AVROTROS/Fotograaf Ruud Baan