Doe-expositie 'Het avontuur van SuperSint' van 12 november t/m 4 december in Limburgs Museum

Het Limburgs Museum opent op 12 november weer Het avontuur van SuperSint. Deze interactieve tentoonstelling is gebaseerd op het prachtige prentenboek van Maranke Rinck (onderscheiden met de Zilveren Griffel) en Martijn van der Linden (winnaar van de Gouden Penseel). Zij ontwikkelden het in opdracht van het Limburgs Museum. De tentoonstelling geeft kinderen de kans in dat prentenboek te stappen en voor even een SuperSint te zijn. Klim op de daken, bedien de pakjesmachine en voer het paard Ozosnel in de paardenstal.

SPELEN, LEREN, ONTDEKKEN

Al eeuwen is Sinterklaas een heilige voor jongens en meisjes, voor arme mensen, vissers en zeelieden. Tentoonstelling en prentenboek laten zien waar al die bekende en minder bekende legendes rond Sinterklaas vandaan komen. In Het avontuur van SuperSint oefenen kleine kinderen via die legendes op speelse wijze taal, rekenen en motorische vaardigheden. Ze ontdekken dat ze, net als SuperSint, iemand anders kunnen helpen.

VERDIEPINGSLAAG

Voor oudere kinderen en ‘grote mensen’ bevat de tentoonstelling een verdiepingslaag. Ze ontdekken waarom we het Sinterklaasfeest vieren zoals we dat nu doen. Waarom krijg je bijvoorbeeld strooigoed in je schoen? Waarom rijdt Sinterklaas op zijn paard over de daken? Zo is Het avontuur van SuperSint een tentoonstelling voor gelovigen en ooit-gelovigen die loopt tot en met 4 december 2022.

SINT OP BEZOEK

Op een aantal momenten bezoekt Sinterklaas hoogstpersoonlijk het Limburgs Museum. Hij leest dan voor uit het prentenboek SuperSint. Voor een overzicht van de voorleesmomenten en het kopen van tickets voor de tentoonstelling kun je terecht op www.limburgsmuseum.nl. De allerkleinsten (tot 2 jaar) bezoeken de tentoonstelling gratis. Alle andere bezoekers betalen €4,50 entree. Tijdens Het avontuur van SuperSint gelden er aangepaste openingstijden. Het Limburgs Museum is dan van 10:00 tot 17:00 geopend.